Wat een heerlijk ochtendje!!!!

Het was alweer even geleden dat ik achter de snoek aan was gegaan. de laatste 3 maanden stonden volledig in het teken van de zeebaars. Vooral de maanden juni en juli was het erg warm en dan is het denk ik ook een verstandige keuze om de snoek even lekker met rust te laten. En daarbij was het zeebaars seizoen meteen vanaf het begin erg goed. Er waren dagen van meer dan 20 zeebaarzen en ook kwamen er nog eens een mooi aantal hele beste exemplaren kortstondig op de foto.

Maar een na een veel te koele en natte augustus maand ging het snoekvirus toch wel weer een opspelen. Nadat ik vorig weekend nog een top sessie met een tweetal Belgische vrienden had in de Europoort, was het afgelopen zondag een stuk taaier. Maar gelukkig had ik voor maandagmorgen een date staan met René. Het was ergens eind maart dat René en ik voor het laatst samen achter de snoeken hadden aangezeten. Maar ja allebei een drukke agenda en dan ook nog eens 2 van die warme maanden, dan kan het wel eens even duren voor er een nieuwe date is gepland. Maar vandaag was het eindelijk weer zover. Al leek gisteren een klapband welke René had gehad nog bijna roet in het eten te gooien. Echter ik had zo’n zin om weer eens achter de snoek aan te gaan dat er werd afgesproken dat ik René wel zou oppikken. En ook wel zo gezellig om samen te rijden. Want vrouwen hebben de naam maar wij mannen kunnen ook een aardig beetje kleppen. Het enige verschil is dat het bij ons dan wel voor 90% over vissen gaat!!!!

We hadden om 6:30 uur bij René thuis afgesproken zodat we met licht worden aan het water zouden staan. Eenmaal aangekomen lag het water er mooi bij, er stond een mooie stevige bries uit het ZW en en door de regen en wind van de afgelopen dagen had het water een mooi kleurtje gekregen. Ja als ik kan kiezen heb ik altijd graag een water met een beetje kleur erin. Ik zeg altijd als ik het puntje van me flippers kan zien is het prima gesteld met de helderheid.

Rond 7:00 uur lagen we op het water en gingen we beide met een grote zwarte tube fly aan de slag. En na een half uurtje vissen mocht ik de eerste groene rakker verwelkomen. Vrij vlot hierna volgende een tweede exemplaar van rond de 90cm. En wat vechten dit formaat snoeken nu hard, echt GENIETEN met hoofdletters. Ze trekken de #10 hengel met gemak meerdere keren helemaal krom.

Niet veel later was het ook raak bij René raak. En mooie grote water snoek werd even snel op de gevoelige plaat vastgelegd. Ik vertelde tegen René dat ik langs het talud van 3 naar 5 meter een hele boel aasvis had zien staan op de dieptemeter. We zeiden dan ook tegen elkaar dat het ons zou verbazen als hier geen snoek in de buurt zwom. René viste het talud nog een keer traag af en kreeg toen zijn tweede aanbeet van de ochtend. Wat volgende was echt een super gave dril waarbij de snoek meerdere vluchtpogingen deed richting het diepe water. Na een minuut of 3 kwam de dame voor het eerst langs zij. Na nog een een aantal korte uithalen was het nu toch echt tijd voor een foto!!! En wat een kern gezonde groot water dame was dit van 107cm. En echt ongekend die kracht nu. Qua gewicht is het misschien nu niet de top tijd, maar ga je voor de strijd dan moet je nu echt dat grote water op.

Tot in het handvat krom….

De beloning!!! Een mooie dame voor René van 107

Op de terugweg had ik helaas de pech om in de oppervlakte nog een snoek te missen en een ander na een korte dril te lossen, maar ook dit hoort bij het spelletje. Maar het bleek wel René zijn ochtend te zijn ook snoek nummer 3 ging er vol voor. Ook deze “groenjas” mocht even snel op de gevoelige plaat.

En dat is nummer 3!!!

Al met al een heerlijk start van het snoekseizoen, en dat er nog maar veel van deze mooie momenten mogen volgen. René het was weer top en tot snel, want met de 2-3 van vandaag wil ik natuurlijk snel een revanche!!!!